پرسشنامه رایگان امیدواری اشنایدر

تاریخ انتشار : 5 مارس 2016

banner-questionnaire

پرسشنامه امیدواری اشنایدر

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی گروه درمانی تلفیقی شناختی- رفتاری و واقعیت درمانی بر امید، شادکامی و احساس گناه دختران طلبه انجام شد. پژوهش حاضر، کاربردی و ازنوع شبه آزمایشی می باشد. که در آن از پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دختران طلبه که در سال 93-92 در حوزه شهرستان گناباد مشغول به تحصیل بودند که 22 نفر از آنها به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و بر مبنای گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. داده ها به کمک پرسشنامه امیدواری اشنایدر، شادکامی آکسفورد و احساس گناه کوگلر از هر دو گروه آزمایش و کنترل جمع آوری شدند. گروه آزمایشی بنا به هدف طرح، جلسات تلفیقی گروه درمانی شناختی- رفتاری و واقعیت درمانی را 9 جلسه دریافت کردند، در حالیکه برای گروه کنترل مداخله ای صورت نگرفت. بعد از پایان دوره گروه درمانی، مجددا پرسشنامه های مذکور در مرحله پس آزمون اجرا شدند. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که تلفیق گروه درمانی شناختی- رفتاری  و واقعیت درمانی باعث افزایش امید، شادکامی و همچنین کاهش احساس گناه در گروه آزمایش شده است.

 

خصوصیات این پرسشنامه

 نوع فایلتعریف مفهومی و عملیاتی: دارد

نوع فایل نوع فایل: pdf

پایایی تعداد صفحات: 4

منبع منبع: دارد

تفسیر و توضیحاتتفسیر و نمره گذاری: دارد

دانلود مستقیم و رایگان پرسشنامه امیدواری اشنایدر

نظرات

دیدگاه کاربران

  • با سلام
    پرسشنامه ای که گذاشتید اصلا لیکرت های مشخصی ندارد.
    پرسشنامه اصلی 12 سوال با لیکرت 8 درجه ای می باشد که شما فقط 4 لیکرت را لحاظ کردید.

    • دوست عزیز این سایت فقط پرسشنامه های رایگان را قرار می دهد برای دریافت پرسشنامه های استاندارد به سایت مادسیج مراجعه کنید
      http://madsg.com

  • سلام دوست بزرگوار، به خاطر لطفی که شما داشتید و متاسفانه عدم اطلاع بنده در انتخاب پرسشنامه و استفاده از این پرسشنامه در پژوهشم، اشتباه جبران ناپذیری انجام دادم و الان نمی دونم چطور باید داده هام رو نمره گذاری کنم..
    به استادم چی بگم 🙁