پرسشنامه رایگان میزان رضایت شغلی كتابداران كتابخانه های تخصصی و دانشگاهی

تاریخ انتشار : 2 ژانویه 2016

banner-questionnaireپرسشنامه بررسی میزان رضایت شغلی كتابداران كتابخانه های تخصصی و دانشگاهی

هدف از انجام پژوهش حاضر تعیين میزان رضایت شغلی کتابداران کتابخانه های تخصصی و دانشگاهی شهرستان کرج است. روش پژوهش پیمایشی، ابزار مورد استفاده پرسشنامه و جامعه آماری مورد مطالعه کتابداران (متخصص و غیر متخصص ) شاغل در کتابخانه های تخصصی و دانشگاهی شهرستان کرج است.

یافته های پژوهش نشان می دهد که:

1-میزان رضایتمندی شغلی و متغیرهای نظیر (جنسیت، مدرک تحصیلی، سابقه اشتغال به کار کتابداری)، نوع استخدام و نیز نوع کار در بخش خدمات عمومی) هیچگونه رابطه معنا داری مشاهده نمی شود در حالیکه میان متغیرهای رشته تحصیلی و نوع کار در بخش خدمات فنی کتابخانه با رضایت شغلی بر اساس درجه اطمینان 95 درصد رابطه معناداری مشاهده می شود بنابراین میزان رضایت کتابداران متخصص بیش از کتابداران غیرمتخصص است.

2- میزان رضایت کتابداران از روابط انسانی موجود در محیط کارشان بیش از سایر جنبه های شغل آنهاست در مقابل میزان رضایت آنان از امکانات مادی ،رفاهی و بهداشتی، امکانات آموزشی و امنیت شغلی در سطحی پایين تر از حد متوسط (براساس معیار لیکرت) قرار دارد.

3- میان میزان رضایت شغلی کارکنان با هر یک از پارامترهای مورد بررسی (نظیر امکانات مادی و رفاهی، امکانات آموزشی، خط مشی مدیریت، روابط انسانی موجود در محیط کار، امنیت شغلی و نیز پایگاه اجتماعی حرفه کتابداری ) با درجه اطمینان 99 درصد ارتباط مثبت و معناداری مشاهده میشود و این امر بیانگر تاثیر این عوامل در تعیين نوع نگرش کارکنان به حرفه شان است.

4- به طور کلی میزان رضایت کتابداران از جنبه های مختلف مربوط به شغلشان پایين تر از حد متوسط است و حدود نیمی از افراد جامعه مورد مطالعه (50درصد) ازشغل خویش رضایت دارند .

در پایان پیشنهاتی به منظور رفع موانع و مشکلات موجود و تقویت نقاط قوت در جهت افزایش میزان شغلی کتابداران ارائه شده است که امید است موثر واقع شود

 

 

خصوصیات این پرسشنامه

 نوع فایلتعریف مفهومی و عملیاتی: دارد

نوع فایل نوع فایل: pdf

پایایی تعداد صفحات: 4

منبع منبع: دارد

تفسیر و توضیحاتتفسیر و نمره گذاری: دارد

دانلود مستقیم و رایگان پرسشنامه پرسشنامه میزان رضایت شغلی كتابداران كتابخانه های تخصصی و دانشگاهی

 

نظرات